Elevcentralen Premium

Teoriutbildning med digitalt material

Plugga var och när du vill

Att få in en körkortsutbildning i allt annat som ska göras är inte alltid lätt. Därför är det viktigt att kunna utnyttja tiden på bästa sätt. Att då ha tillgång till utbildningen och dess material oavsett var du befinner dig eller vilken tiden är på dygnet är därför viktigt. Elevcentralen Premium kan du alltid använda så länge du har tillgång till din mobil, surfplatta eller dator tillsammans med en uppkoppling till Internet.

Lära in på olika sätt

Kanske lär du dig bäst om du lyssnar när någon förklarar för dig, eller du kanske hellre läser själv. Oavsett vilket, finns det troligen ett sätt för dig i Elevcentralen Premium. Du kan alltid lyssna på den inlästa boken eller läsa den själv. Det mesta finns också filmatiserat så du kan luta dig tillbaka i soffan eller på bussen för att titta på filmen. Om du föredrar att utgå från ett problem och därifrån söka svar, kan du istället börja i en interaktiv övning. I övningen får du feedback oavsett om du svarar rätt eller fel och därmed lär du dig troligen under tiden du arbetar med övningen.

Läraren vägleder

Även om det är smidigt att själv kunna jobba med materialet, är det med hjälp av din professionella trafiklärare som din utbildning blir som bäst. I Elevcentralen Premium beskriver du bland annat för din lärare hur du bäst arbetar och när du vill ha ditt körkort. Utifrån denna vetskap kan läraren guida dig genom utbildningens teori och praktik på bästa sätt. Läraren ger dig en plan för hela din utbildning – vad ska göras när, och vad kommer det att kosta. Under hela din utbildning kan läraren följa dig och dina framsteg och ser snabbt om planen inte riktigt hålls, utan kräver revidering.

I Elevcentralen Premium är teori och praktik nära sammankopplat. Detta innebär till exempel att läraren ska beskriva vad du behöver göra eller reflektera över inför nästa lektion. När du bokat lektionen i systemet kommer en uppmaning till dig om hur du ska förbereda dig. Efter lektionen beskriver läraren hur det gått och kan även förtydliga resonemanget med egna bilder eller bilder från den stora, centrala bilddatabasen från STR som alla premiumlärare har tillgång till.

Handledaren som stöd

Mycket av tiden för din körkortsutbildning gör du kanske utanför trafikskolan. En duktig privat handledare är ett bra komplement i din utbildning både för teori och praktik. Med handledaren kan du förbereda dig eller öva in ett moment så det sitter bättre. Det är till stor nytta att även din handledare finns med dig i Elevcentralen Premium. Handledaren får därför en egen inloggning och kan se allt material och följa din utveckling.

Spela och diskutera med andra

Lärare och handledare i all ära, men kanske är vissa problem bättre att diskutera med andra i samma situation. I Elevcentralen Premium kan du ställa frågor, diskutera och svara på frågor i forumet.

Att ha kul och samtidigt lära sig det som är viktigt, är ofta en lyckad kombination. I Elevcentralen Premium kan du utmana andra elever i hela Sverige i Körkortskampen. Fem frågor i taget, sen är det din kompis tur. Du väljer själv inom vilka områden du vill spela. När du närmar dig en färdig utbildning spelar ni kanske om alla frågor. Och det bästa av allt, frågorna är seriösa och är en bra förberedelse för att du ska klara kunskapsprovet på Trafikverket.

Detta ingår i alla premiumpaket

• Inskrivningsavgift
  • Körkortsboken online med ljudstöd
  • Filmer för varje teoriavsnitt